Honda Rebel 500 i Rebel 1100: customowe bestsellery czekają w salonach

Informacja prasowa

W skrócie
  • Rebel 500 jest z jednej strony klasyczna, z drugiej nowoczesna. Połączenie wydaje się być bardzo udane
  • Najnowsza Honda Rebel kontynuuje dobre tradycje modelu, ale dodaje coś jeszcze
  • Honda CMX500/1100 Rebel: motocykle udanie łączące dwa światy
  • Z kolei Rebel 1100 to motocykl, który potrafi zaskoczyć także w kwestii dynamiki

Honda Rebel to posiadająca już spore dziedzictwo linia klasycznych motocykli, które przez lata urzekały swym przyjaznym charakterem, połączoną z motocyklową klasyką. W efekcie, choć nazwa mówiła zupełnie co innego, “rebelki” uważane były za świetne motocykle do nauki jazdy i nieskrępowanego czerpania z niej przyjemności. Najnowsze wcielenie Hondy Rebel w postaci modelu CMX 500 świetnie kontynuuje tę tradycję, dodając do sprawdzonej receptury nowoczesne składniki.

U autoryzowanych dealerów jednośladów marki Honda, na klientów czekają motocykle z serii Rebel. Te sprzęty charakteryzują się między innymi obecnie bardzo modnym połączeniem minimalistycznej stylistyki i klasycznej linii z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Dzięki stosunkowo niewielkiej masie i nisko zlokalizowanemu siedzeniu maszyny te są łatwe do opanowania, a zamontowane centralnie podnóżki ułatwiają kierowcy przyjęcie naturalnej pozycji podczas jazdy i stabilne, neutralne prowadzenie. To niezwykle ważne cechy dla użytkowników przesiadających się z mniejszych modeli, podczas gdy bardziej doświadczeni jeźdźcy docenią przede wszystkim doskonale pracujące podwozia. Rebel jest bardzo często pierwszym dużym motocyklem, na który decydują się klienci, podczas gdy jedna trzecia z nich to kobiety.

Honda CMX 500 Rebel: udana kombinacja

Honda CMX500 Rebel zadebiutowała w 2017 roku jako udana kombinacja customa, bobbera i nowatorskich elementów stylizacyjnych. Motocykl ten okazał się nie tylko atrakcyjny dla oka, ale również łatwy w prowadzeniu i obsłudze, co wystarczyło, by podbić serca europejskich klientów. W 2021 roku Rebel 500 stanął na najwyższym podium w rankingu najchętniej kupowanych customów na Starym Kontynencie. Również w 2021 r. do udanej mieszanki cech dodano jeszcze lepsze osiągi, jeszcze więcej charakteru oraz zestaw najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy. W ten sposób pięćsetka zyskała większego brata – CMX1100.

REBEL 1100

Mniejszy z Rebeli napędzany jest dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 471 cm3 i mocy maksymalnej 46,2 KM. Oznacza to, że motocykla mogą dosiadać posiadacze prawa jazdy kategorii A2. Co ciekawe, jednostka ta pochodzi z usportowionego modelu CBR500R, jednak zmodyfikowano ją pod kątem jazdy turystycznej. Silnik większego z braci – również dwucylindrowy, rzędowy – o pojemności 1084 cm3 i mocy maksymalnej wynoszącej 87 KM, pochodzi natomiast z kultowego Adventure’a Hondy – modelu Africa Twin. Podczas długich podróży pozwala on ujawnić maszynie drugie oblicze, zamieniając błogi relaks leniwej wycieczki w ekscytującą jazdę np. po górskich serpentynach. Oba modele dysponują wysokim momentem obrotowym już w dolnym zakresie obrotów.

Honda Rebel – doskonała propozycja na pierwszy duży motocykl czeka w salonach Hondy

  • Łatwy do opanowania, często pierwszy duży motocykl
  • Najpopularniejszy custom w Europie w 2021 roku
  • Dynamiczne jednostki napędowe
  • Maszyny dla indywidualistów
  • Bogate wyposażenie i DCT w opcji dla wersji 1100
  • Nowe kolory dla roku modelowego 2022
HONDA CMX500 REBEL

Maszyny z serii Rebel dedykowane są tym, którzy nie lubią wtapiać się w tłum. Niskie, smukłe nadwozie, zwieńczone stromo pochylonym zbiornikiem paliwa, osadzono na grubych oponach. Motocyklista „mocno siedzi w maszynie”, a każdy element jej surowej formy wyraża indywidualizm użytkownika. Minimalistyczny styl, w którym każdy szczegół ma swoje uzasadnienie, idzie tu jednak w parze z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi.

Przeczytaj też:

Honda CMX 1100 Rebel 2021: nowy gangster w motocyklowej rodzinie [zdjęcia, dane techniczne, opinie, wideo]

Rebelkę wyposażono w immobilizer, wtrysk paliwa PGM-FI, katalizator, czujnik tlenu HECS, sprzęgło antyhoppingowe, wyświetlacz LCD i nowoczesne oświetlenie LED. CMX1100 oferuje ponadto 4 tryby jazdy odpowiednie do różnych warunków drogowych. Trzy tryby – Standard, Rain i Sport – ustawione zostały fabrycznie, a jeden programowany jest przez użytkownika, zgodnie z jego upodobaniami. Zmiany trybu dokonuje się za pomocą przełącznika umieszczonego z lewej strony kierownicy. Opcjonalnie model dostępny jest również z dwusprzęgłową przekładnią DCT.

Rodzeństwo Rebeli z roku modelowego 2022 dostępne jest w nowych wersjach kolorystycznych: Pearl Organic Green – dla „pięćsetki” oraz Pearl Stalion Brown – dla wersji 1100. Ponadto Rebel 500 występuje teraz również w wersji S – w dedykowanym kolorze Matte Axis Grey Metallic oraz z zestawem fabrycznie montowanych akcesoriów: osłoną reflektora, przyciemnianą szybką, osłonami widelca i amortyzatorów w stylu retro, a także siedziskiem z przeszyciami o wzorze karo. Dla obu Rebelii przygotowano gamę oryginalnych elementów pozwalających na personalizację maszyn.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button